تهیه پنج معجون پر خاصیت با گرده گل

معجون های زیادی هستند که با اضافه شدن گرده گل پرخاصیت تر می شوند. گرده گل به طور کلی ماده ای است که قابلیت اضافه شدن به انواع معجون ها را دارد. در نتیجه سعی کنید با ابتکار عمل، این ماده پرخاصیت را به تهیه انواع معجون و نوشیدنی های پرخاصیت اضافه کنید.


درست کردن انواع مواد غذایی با گرده گل، از گذشته تا امروز طرفداران زیادی داشته است. امروزه اما به دلیل سهولت در برداشت گرده گل و بیشتر شدن عرضه این ماده، مواد خوراکی بیشتر و متنوع تری با آن تهیه می شود. انواع سالاد با گرده گل خود از نمونه هایی هستند که نشان می دهند تا چه اندازه این ماده می تواند به صورت های مختلف مورد استفاده قرار گیرد.
معجون ها که عموما خاصیت انرژی بخشی به انسان ها را ایفا می کنند نیز از جمله موادی هستند که گرده گل می تواند به آن ها اضافه شود. اضافه شدن یک ماده پرانرژی به معجون های مختلف، می تواند اثربخشی این معجون ها را به شدت افزایش دهد.
در این مطلب به معرفی 5 معجونی که قابلیت اضافه شدن گرده گل را دارد اشاره خواهیم کرد. البته تعداد معجون هایی که می توان با اضافه کردن گرده گل به انها یک بمب انرژی تهیه کرد زیاد است و ما فقط به 5 مورد از آن ها اشاره خواهیم کرد. این معجون ها هم نوشیدنی و هم خوراکی هستند.

1 . شربت عسل؛ بهترین معجون با گرده گل
یکی از بهترین گزینه هایی که می توان برای درست کرده معجون با گرده گل نا مبرد، شربت عسل است. همانطور که می دانید به شربت عسلی که به آن گرده گل اضافه شده، نوشابه انرژی زا طبیعی گفته می شود. این نوشیدنی خوشمزه می تواند انرژی فوق العاده ای به بدن شما داده و در نتیجه به عنوان یک معجون اثربخش شناخته می شود.
شربت عسل هم خوشمزه است و هم همه پسند. ممکن است بسیاری از معجون ها باب میل کودکان نباشند؛ اما شربت عسل با گرده گل می تواند نظر کودکان شما را نیز به خود جلب کند. استفاده از گرده گل در شربت عسل طبیعی هم خواص این ماده را به بدن شما و عزیزانتان منتقل می کند و هم بو و طعم خاص گرده گل را پنهان می نماید.
توجه کنید که حتما برای درست کرده شربت عسل با گرده گل از عسل طبیعی استفاده کنید. تنها در این صورت است که از یک بمب انرژیو یک نوشابه انرژی استفاده کرده اید که می تواند انرژی یک روز شما را تامین کند. پیشنهاد می کنیم این نوشابه و معجون انرژی زا را در ابتدای صبح مصرف کنید.

2 . معجون 7 مغز را 8 تایی کنید
معجون 7 مغز از جمله معجون های خوراکی است که طرفداران زیادی دارد. به ویژه افرادی که در فعالیت های مداومورزشی یا فکری هستندف حتما باید از معجون 7 مغز استفاده کنند. این معجون شامل 7 مغز پرخاصیتی است که می تواند به افزایش سطح انرژی و تامین نیازهای بدن کمک کند. حال می خواهیم با اضافه کردن گرده گل، این 7 مغز خوشمزه را 8تایی کنیم.
برای درست کردن معجون 7 مغز کافی است مغز گردو، پسته، بادام، بادام زمینی، بادام هندی، فندق و کنجد را آسیاب کرده و با هم مخلوط کنید. حال مغز هشتم یعنی گرده گل آسیاب شده را نیز به این معجون خوشمزه اضافه کنید تا خاصیت بیشتری پیدا کند. به همین سادگی شما یک معجون 8 مغز تهیه کرده اید که می توانید با قاشق آن را میل کنید.
برای سهولت در مصرف این معجون پرخاصیت با گرده گل، می توانید آن را با شیر مخلوط کنید. همچنین اضافه کردن کمی عسل به آن نیز می تواند گزینه خوبی به شمار رود. در برخی دستورهای آشپزی نیز به این مواد آرد اضافه شده و با کمی آب مخلوط می شود تا یک معجون تمام عیار شبیه به حلوا درست شود. در هر صورت می توانید از این معجون نهایت لذت را ببرید.

3 .شیرموز پسته را با گرده گل پرانرژی کنید
یکی از معجون های پرطرفداری که در بسیاری از کافه ها و کافی شاپ ها سرو می شود، معجون شیرموز پسته است. اگر یکبار تجربه خوردن این معجون خوشمزه را داشته باشید، قبول می کنید که انرژی فوق العاده ای به بدن شما می دهد. حال کافی است کمی همگرده گل به این معجون اضافه شود. قطعا بمبی از انرژی در پیش چشم شما ظاهر می گردد.
کافی است کمی گرده گل را به شیرموز پسته اضافه کنید و بعد مخلوط کن را روشن نمایید. اگرچه طعم معجون شیرموز پسته تغییری نمی کند؛ اما ارزش غذایی آن با اضافه شدن گرده گل به شدت افزایش می یابد. امیدواریم روزی برسد که کافه ها هم از گرده گل برای درست کردن معجون استفاده کنند.

4 . وقتی گرده گل شکلاتی می شود
معجون های شکلاتی همیشه پرطرفدار بوده اند. یکی از معجون های خوشمزه ای که می توان با کمک شکلات تهیه کرد، معجونی با استفاده از شیر و شکلات است. برای تهیه کردن این معجون کافی است یک لیوان شیر را جوشانده و  مقداری شکلات تخته ای درون آن بریزید تا کاملا مخلوط شوند. بعد از سرد شدن، می توانید به آن بستنی وانسلی اضافه کنید و از طعمآن لذت ببرید.
در درست کردن این نوع معجون، عموما از پودر پسته و فندق برای تزئین و بالا بردن سطح انرژی و مواد مفید درون معجون استفاده می شود. شما می توانید در کنار این مغزیجات از گرده گل نیز استفاده کنید. گرده گل  پودر شده یا حتی پودر نشده را روی معجون بریزید. علاوه بر این می توانید در هنگام اضافه کردن شکلات به شیر، پودر گرده گل را نیز به همراه شکلات درون شیر مخلوط کنید تا گرده ها مشخص نباشند.

5 . انرژی را از خرما و گرده گل بگیرید
معجون های مختلفی با خرما تهیه می شود که همگی مفیدو پر انرژی هستند. شیرخرما از محبوب ترین معجون هایی است که هم در کافه ها و هم در خانه تهیه شده و طرفداران زیادی دارد. برخی به مخلوط شیر خرما، عسل هم اضافه می کنند تا خواص این معجون را افزایش دهند. ما پیشنهاد می کنیم که حتما به این معجون گرده گل نیز اضافه کنید.
اضافه کرده گرده گل به معجون شیرخرما می تواند سطح انرژی و خواص این معجون را افزایش دهد. در نتیجه می توانید به سادگی یک معجون خوشمزه با میزان انرژی کم را به معجونی فوق العاده تبدیل کنید. پیشنهاد می کنیم بدون اضافه کردن گرده گل، معجون شیرخرما نخورید!

معجون های زیادی هستند که با اضافه شدن گرده گل پرخاصیت تر می شوند. گرده گل به طور کلی ماده ای است که قابلیت اضافه شدن به انواع معجون ها را دارد. در نتیجه سعی کنید با ابتکار عمل، این ماده پرخاصیت را به تهیه انواع معجون و نوشیدنی های پرخاصیت اضافه کنید.